Suomen Jackrussellinterrierit ry

Yhdistys

Suomen Jackrussellinterrierit ry

Olemme jackrussellinterriereiden virallinen rotujärjestö Suomessa. SJRT ry:n tarkoituksena on edistää yhteistoimintaa rodun harrastajien kesken ja opastaa jäseniään jalostamaan, kasvattamaan ja opettamaan terriereitään oikein.

Rotua harrastava yhdistys perustettiin vuonna 1991 nimellä Suomen Jack Russell Terrierit ry. Jackrussellinterrieri hyväksyttiin virallisten rotujen joukkoon helmikuussa 2001. FCI:n hyväksymän Jack Russell Terrier -rodun suomenkieliseksi kirjoitusasuksi päätettiin jackrussellinterrieri – kaikki yhteen kirjoitettuna, pienillä kirjaimilla ja kahdella ällällä. Sen myötä myös rotuyhdistyksemme nimi muutettiin nykyiseen muotoonsa vuonna 2002.

Vielä rotua harrastavana yhdistyksenä toimimme Suomen Terrierijärjestö ry:n alla. Sittemmin vuonna 2016 Suomen Jackrussellinterrierit ry saavutti itsenäisen rotujärjestön statuksen.

Tietosuojaseloste